آخرین اخبار

عضو شورای وحدت: اصلاح طلبان نیروهای قَدر خود را از شهرستان ها به مجلس می فرستند /سهم زنان از لیست ما بیش از لیست شورای ائتلاف است

لاله افتخاری، عضو شورای وحدت اصولگرایان می‌گوید: شورای وحدت با توجه به زنان توانمندی که دارد، حداقل حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی را ۷ نفر اعلام کرده و از این جهت رکورد زده است.

اشتراک گذاری
17 بهمن 1402
کد مطلب : 11696

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «لیست ۳۰ نفره به مردم معرفی می‌کنیم»،«۲۹ واگن پشت خود می‌بندم»،«اگر بنا باشد ما لیست ۳۰ نفره بدهیم، همه این ۳۰ نفر وارد مجلس می‌شوند.»،«شورای وحدت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور لیست مستقل ارائه می‌دهد.» و … اینها برخی از اظهاراتی است که در مدت زمان کمتر از یک ماه مانده به انتخابات مجلس دوازدهم از جریان اصولگرا شنیده می‌شود و به نظر می‌رسد زمین بی‌رقیب انتخابات، طمع اصولگرایان را به اندازه‌ای افزایش داده که آنها نه تنها با اطمینان از رأی آوردن لیست‌های شخصی صحبت می‌کنند بلکه این اطمینان خاطر منجر شده اصولگرایان پا را فراتر بگذارند و این بار از تک رأی‌ها بگویند و اعلام کنند حتی بدون حضور در لیست و با پشتوانه تک رأی موفق به حضور در مجلس آینده می‌شوند.

چنانچه به تازگی باهنر از جزئیات جلسه جامعه اسلامی مهندسین با حضور قالیباف روایت کرده و گفته که او در این جلسه مدعی شده «من در انتخابات قبلی، ۳۰۰ هزار تک رأی داشتم.» افزایش تعداد مدعیان برای ارائه لیست و از طرفی مطرح شدن تک رأی‌ها آن هم از جانب چهره‌هایی نظیر قالیباف منجر به شکل‌گیری این پرسش می‌شود که در نهایت وضعیت اصولگرایان در انتخابات آینده به چه صورت خواهد بود؟

آیا خالی بودن میدان از رقیب در نهایت اصولگرایان را به سمت چند لیسته شدن سوق می‌دهد؟ در پاسخ به این پرسش لاله افتخاری، عضو شورای وحدت اصولگرایان در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین میدان را بدون رقیب نمی‌داند و می‌گوید لیدرهای اصلاح‌طلب از استان‌ها وارد مجلس خواهند شد و از آن طرف سایر اصلاح‌طلبان در تهران با لیست وارد میدان خواهند شد.

او در ادامه ضمن ابراز امیدواری برای به وحدت رسیدن اصولگرایان به ادعاها مبنی بر اینکه از میان گروه‌های اصولگرا شورای ائتلاف بیش از بقیه به دنبال حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی است، پاسخ می‌دهد و می‌گوید ظرفیتی که شورای وحدت برای حضور زنان در نظر گرفته بسیار بالاتر از آن ظرفیتی است که شورای ائتلاف مدنظر قرار داده است.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با لاله افتخاری، عضو هیئت عالی شورای وحدت را می‌خوانید:

********

*خانم افتخاری! ارزیابی شما از حال و هوای انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان چیست؟ احتمال وحدت در لیست را چقدر جدی می بینید؟

وضعیت تا روز آخر دقیقاً مشخص نمی‌شود و بسیاری از مواقع گمانه‌زنی‌ها آن موردی که اتفاق می‌افتد، نیست، کما اینکه درانتخابات قبل رقیب گفت ما انتخابات را تحریم می‌کنیم اما محکم به میدان آمد. در مجموع امیدوار هستیم که همه جناح‌ها وارد عرصه رقابت شوند که این انتخابات پرشور باشد.

مورد دیگر اینکه الحمدالله نامزد از همه جناح‌ها کم نیست و نامزد فراوان است، از این‌رو انتظار داریم همه وارد عرصه انتخابات شوند البته امکان دارد جناح رقیب به ظاهر نیروهای قدر و شناخته شده خود را به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف بفرستد که بتوانند لیدر شوند اما تصور ما نباید این باشد که رقیب در تهران و کلان‌شهرها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند چراکه آنها افرادی را برای ورود به مجلس در نظر دارند. اصل این است که افزایش مشارکت داشته باشیم و نیروهای انقلاب در تهیه لیست بتوانند به همگرایی و همفکری برسند و آن وحدت و انسجام بین آنها شکل بگیرد.

بزرگترین راهکار برای وحدت میان اصولگرایان

*در حال حاضر چه مانعی بر سر راه وحدت اصولگرایان برای ارائه لیست وجود دارد؟

از مانع بگذریم، بزرگترین راهکار برای وحدت میان اصولگرایان این است شاخص‌هایی که هم امام خمینی (ره) و هم مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند و هم در آموزه‌های دینی ما آمده، را در نظر بگیریم و وقتی براساس این شاخصه‌ها نیروهای موثر و تحول آفرین را شناسایی کردیم، اولویت‌بندی کرده سپس از بین خوب‌ها، خوب‌ترها که می‌توانند بیشتر خدمت کنند، انتخاب شوند در این شرایط مابقی افراد جا می‌مانند.

در حال بیش از ۱۲، ۱۳ هزار نیرو داریم که تایید صلاحیت شده و در حال فعالیت هستند در صورتی که برای مجلس ۲۹۰ نفر نیرو نیاز داریم.

به دنبال ادغام احزاب نیستیم

*اخیراً قالیباف از تک‌رأی‌ها سخن به میان آورده و از طرفی زمزمه‌هایی از جبهه پایداری شنیده می‌شود که می‌خواهند لیست جدا بدهند، به نظر شما فردگرایی تا چه اندازه می‌تواند به عنوان آفتی برای وحدت اصولگرایان محسوب شود؟

پاسخ کلی بنده آیه ۶۲ سوره نور است که می‌فرماید « مؤمنان حقیقی آنهایی هستند که به خدا و رسولش ایمان (و انقیاد کامل) دارند و هرگاه در کاری اجتماعشان به حضور رسول (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) لازم باشد حاضر آیند و تا اجازه نخواهند هرگز از محضر او بیرون نمی‌روند.»

بنابراین انتخابات امر جامع، فراگیر و محل اجتماع افراد است لذا نیاز به خرد جمعی و همگرایی دارد که افراد کثرت خود را به وحدت برسانند. صحبت این نیست که احزاب در هم ادغام شوند بلکه می‌گوییم همه در عین حال که بسیار زیبا کثرت دارند اما این زیبای وقتی خود را نشان می‌دهد که در کلان شهرها وحدت صد در صد یا نسبی در لیست داشته باشند.

شورای وحدت رکورد حضور زنان در لیست انتخاباتی را زده است

*برنامه ریزی شورای وحدت برای حضور زنان در لیست انتخاباتی چیست؟ برخی اعضای شورای ائتلاف مدعی هستند بیشترین تاکید بر سهم زنان در لیست از سوی این شوراست.

بنده چنین موردی را نشنیدم و از طرفی تجربه هم مورد دیگری را نشان داد، مورد دیگر اینکه شورای وحدت با توجه به زنان توانمندی که دارد، حداقل حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی را ۷ نفر اعلام کرده و از این جهت رکورد زده است کما اینکه در انتخابات گذشته در لیست تهران فقط ۵ زن حضور داشتند که البته یکی از آنها به رحمت خدا رفت اما براساس مصوبه هیئت عالی شورای وحدت حداقل ۷ زن باید در لیست حضور داشته باشد.

علاوه بر این مصوب شده که ۱۰ نفر جوان در لیست حضور داشته باشند که در مودر جوانان هم به این نکته اشاره نشده که حتماً مرد باشند و یا زن، لذا از بین جوانان امکان دارد زنان هم حضور داشته باشند، بنابراین تعداد زنان در لیست شورای وحدت می‌تواند افزایش پیدا کند، در مجموع آنچه که شنیده شده با واقعیت تفاوت دارد.

*امروز یک رسانه اعلام کرد شورای وحدت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور لیست مستقل ارائه می‌دهد، این خبر صحت دارد؟

شورای وحدت لیست خود را دارد اما در حال رایزنی با سایر گروه‌های اصولگرا است.

۲۱۱۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 1 =